Φορεσιά του Γιδά. Πρόκειται για πλήρη αυθεντική γυναικεία φορεσιά του Γιδά και αποτελείται από τα εξής: α) Μαύρο χρυσοκέντητο γιλέκο με γουνάκι, β) Βαμβακερό χρυσοκέντητο σαγιά με βελουδένιες «ποδιές», γ) Υφαντό λινομέταξο πουκάμισο με μπιμπίλες, δ) Μάλλινο υφαντό ζωνάρι, ε) Μάλλινη υφαντή ποδιά, στ) Μάλλινες πλεκτές γκέτες και ζ) Κεφαλόδεσμο – κατσιούλια – έγγαμης, με κορδέλα και τα ανάλογα κοσμήματα. Το γιλέκι είναι κατασκευασμένο από μάλλινη εξευγενισμένη τσόχα και φοδραρισμένο με μεταξωτό κεραμιδί ύφασμα. Ο γιακάς του είναι σηκωτός και φέρει επένδυση μαύρης πολυτελούς γούνας, η οποία συνεχίζεται εσωτερικά σαν φαρδιά ταινία στο στήθος μέχρι τέλους του γιλεκιού. Δεν κουμπώνει και αφήνει αρκετό άνοιγμα, για να φαίνεται η πουκαμίσα. Τα τελειώματα του περιτρέχονται από διπλό χρυσοποίκιλτο πλεκτό κορδόνι. Ο σηκωτός γιακάς και η μέση περιτρέχονται επιπροσθέτως από χρυσοποίκιλτη κεντημένη ταινία με γεωμετρικά σχέδια. Ο σαγιάς είναι κατασκευασμένος από μπλέ αγοραστό βαμβακερό ύφασμα και είναι ραμμένος στη μηχανή σε σχήμα «Τ». Ως τη μέση είναι εφαρμοστός με μεγάλο καρέ, για να φαίνεται η πουκαμίσα. Από τη μέση και κάτω κλοσάρει με την προσθήκη λαγκιολιών. Ο ποδόγυρος φέρει επίρραπτη βελούδινη μαύρη ταινία και οι δύο μπροστινές ποδιές επανωτίζουν η μία πάνω στην άλλη. Όταν φοριέται όμως αυτές ανασκουμπώνονται και αφήνουν να φανούν τα μεγάλα επίρραπτα από μαύρο βελούδο σε σχήμα «Δ» διακοσμητικά κομμάτια, τα οποία φέρουν χρυσοποίκιλτα κεντήματα με γεωμετρικά καμπύλα σχήματα και σιρίτια. Το καρρέ της βαθιάς λαιμόκοψης φέρει μαύρο βαμβακερό φυτίλι. Μπροστά δεξιά και αριστερά στο ύψος της μέσης, ο σαγιάς φέρει ραμμένες δύο μεγάλες θηλειές και άσπρη κορδέλα. Το πουκάμισο είναι κατασκευασμένο από πολυτελές λεπτό, υφαντό λινομέταξο ύφασμα και ραμμένο στη ραπτομηχανή σε σχήμα «Τ». Είναι αρκετά ευρύχωρο και ο ποδόγυρος κλοσάρει με την προσθήκη λαγκιολιών. Η λαιμόκοψη φέρει άνοιγμα σχεδόν μέχρι τη μέση, το οποίο διακοσμεί δαντέλα με «γλώσσες», καμωμένη από μεταξωτή κλωστή με το βελόνι. Με ίδια δαντέλα κοσμούνται τα τελειώματα των μανικίων και ο ποδόγυρος. Η ύφανση του είναι ριγωτή με αρμονική εναλλαγή λινών και μεταξωτών ριγών. Το χρώμα είναι το φυσικό των πρώτων υλών του. Στη μέση φέρει εσωτερική μπάστα, για να κονταίνει. Το ζωνάρι είναι υφαντό, αδίμητο, από στριφτό σκληρό μαλλί. Η μία πλευρά του είναι γαζωμένη έτσι ώστε να φοριέται διπλό. Η άλλη είναι απλώς κομμένη, ελεύθερη, χωρίς στρίφωμα. Κυρίαρχο χρώμα είναι το μαύρο και κατά τακτά διαστήματα φέρει τριπλές ρίγες μπλέ-άσπρες-λευκές, που επαναλαμβάνονται με την ίδια σειρά. Η ποδιά αποτελείται από δύο, αρχικά ισομεγέθη, υφαντά κομμάτια, που γαζώθηκαν με ραπτομηχανή και φέρουν άνισα γυρίσματα, σε τρόπο ώστε το επάνω να δείχνει στενότερο του κάτω. Κυρίαρχο χρώμα είναι το μαύρο, το οποίο διακόπτεται από στενές καφέ και θαλασσί ρίγες με μία στο μέσον λευκή-μωβ ρίγα, ώστε τα σχέδια να αποκτούν αμφίπλευρη συμμετρία. Πλευρικά κατα μήκος υπάρχουν υφαντοί θαλασσί και λευκοί φιόγκοι. Τέλος στο κάτω μέρος της ποδιάς με αλλεπάλληλα γαζιά ραπτομηχανής σε κίτρινο χρώμα, σχηματίζεται διακόσμηση ζικ-ζακ. Δεξιά και αριστερά στη μέση, μεγάλα πλεκτά σχοινιά από μαλλί σε μωβ και μαύρο χρώμα διευκολύνουν το δέσιμο της ποδιάς. Οι γκέτες είναι πλεγμένες στο χέρι, με πέντε βελόνες και πλέξη κάλτσα. Η κυρίως κλωστή τους είναι μαύρη, μάλλινη σκληρή και στριφτή. Χρησιμοποιήθηκε επίσης στριφτό λευκό, βαμβακερό καλτσόνημα, για να σχηματίστουν τα ρομβοειδή σχέδια. Στους αστραγάλους φέρουν οριζόντια διακοσμητική γιρλάντα. Στο σημείο της γάμπας δεν υπάρχει ιδιαίτερο τελείωμα.